MyBusiness

MyBusiness

5 remek tipp, hogyan menedzseld hatékonyan a csapatmunkát

2022. január 17. - K.Boldizsár

 

A sikeres vezetővé válásnak rengeteg receptje van. Van, akire rámosolygott a szerencse és rövid idő alatt vállalatvezetővé lépett elő, másnak pedig hosszú évek izzasztó munkájába tellett, hogy a ranglétra élére törjön. Cikkünkben összeszedtünk néhány hasznos tanácsot, amelyeket betartva Te is méltó „zászlóshajója” lehetsz a csapatodnak.

 hunters-race-mybhn8kaaec-unsplash.jpg

 

1.  Tartsd magad néhány egyszerű szabályhoz!

 

A pozícióváltással rengeteg munka szakad a nyakadba. Azonban ettől kár megijedni, hiszen egy kiváló vezető sosem „egyszemélyes hadsereg”. A rátermettségedet nem az bizonyítja, hogy mindent képes vagy egyedül megoldani. Adódhatnak olyan helyzetek, amikor a munka több embert követel meg, és sokkal hatékonyabban oldhatjátok meg csapatban. Hogy megelőzd a káoszt, muszáj meghatároznod a feladatköröket. Továbbá, ha sok energiát akarsz magadnak megspórolni,

  • Fogalmazd meg egyszerűen, de határozottan a közös célokat.
  • Ne szabj meg betarthatatlan határidőket, hiszen az csak felborítja a munkafolyamatot.
  • Ne adj ki olyan feladatot, amit Te sem tudnál elvégezni.
  • Legyél határozott, nyitott és rugalmas.
  • És ne feledd motiválni a csapatod.

 

2.  Ne főnök legyél, hanem vezető!

 

Ugye érződik a különbség a két kifejezés között? Az, hogy magasabb pozícióban vagy, még nem jelenti azt, hogy mindenki egykettőre „vigyázzba áll”, ha meglát. Csodálatból, és ne kötelességből tiszteljenek az emberek. Fontos, hogy vegyél részt a csapatmunkában, és légy a munkafolyamatok „ütőere”! Ha a kollégáid azt látják, hogy velük együtt tevékenykedsz, és nem az irodádban ülsz egyedül, ők is motiváltabban végzik majd a feladataikat.

 

3.  Dicsérj!

 

Érthető, hogy szeretnéd kiküszöbölni a hibákat, de ne állj meg itt. Ne feledd el hangsúlyozni a pozitívumokat sem. Nem csak azt az utat kell kijelölnöd, amire tilos rálépni, hanem azt is, amin érdemes elindulni. Sajnos az emberek egy ideig „ellubickolnak” a romboló kritikákban, de egy idő után elegük lesz, ha csak azt hallgatják, hogy megint elrontottak valamit. Jegyezd meg: a kritika eszköz, és nem fegyver.

 group-diverse-people-having-business-meeting.jpg

 

4.  Ne feledkezz meg a saját teljesítményedről!

 

Minden erőfeszítés hiábavaló, ha nem vagy tisztában azzal, hogy Neked miben kell még fejlődnöd. A vezetővé válás pusztán az utazás eleje, és hatalmas hiba, ha már az elején ellustulsz. Tudd beismerni, ha valamiben tévedtél. A csapatot motiválja, ha Te is azon dolgozol, hogy kitöltsd a hézagokat a tudásodban. Sokkal hitelesebb, emberibb és szerethetőbb egy olyan vezető, aki tisztában van a hibáival, mint egy olyan, aki kikezdhetetlennek érzi magát. Ez a hozzáállás ráadásul szörnyen veszélyes, hiszen a gőgös emberről még az építő kritika is lepattan.

 

5.  Ha probléma adódik, dugjátok össze a fejeteket!

 

A kudarcokért persze vállalnod kell a felelősséget, ám rengetegen hajlamosak már rögtön az első bökkenőnél alkalmatlannak gondolni magukat. Erről azonban szó sincs, csak meg kell találnod a megoldást az adott problémára. Nincs jobb tanító a vereségnél. Azonban ne feledd, hogy a Te érdeked a csapat érdeke is egyben, ezért fontos, hogy őket is bevond a megoldáskeresésbe. Több szem többet lát.

 

Fogadd meg ezt az 5 tanácsot, ha azt szeretnéd, hogy a jelenléted mindig megnyugvással töltse el kollégáid és elismerően bólogassanak a javaslataidra!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://my-business.blog.hu/api/trackback/id/tr6216816094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása