A TikTok már évek óta egyre feljebb tör, napjainkra pedig már sikerült a legnépszerűbb social media felületek sorába küzdenie magát. Akár felhasználói, akár hirdetői oldalról közelítjük meg, a platformban óriási potenciál van, amit vállalkozóként hatalmas vétek lenne figyelmen kívül hagynod! Ugyanis, ez az oldal manapság már nem csak a táncoló, bohóckodó tinik játszótere, hanem egy ugródeszka, amivel vállalkozásod online jelenléte több szintet is léphet! Ha szeretnéd sikeres TikTok kampányokkal felpezsdíteni a marketingedet, akkor a következő 5+1 tippet mindenképp vésd fel a jegyzeteidbe!
- Ne reklámokat készíts - hanem TikTokok tartalmakat!
Első körben a legfontosabb dolog, amit fel kell ismerned: a TikTok egy külön nyelv, és meg kell tanulnod beszélni, mielőtt elkezdesz posztolni. Nehogy véletlenül Te legyél az az ijesztő és kicsit nevetséges alak, aki a közönség szemében minden, csak nem menő!
Legyen egy konkrét cél a fejedben, mielőtt nekiállsz videókat készíteni, majd gondold végig, hogyan érheted el azt a leghatékonyabban. Informálódj, nézd meg, hogy mások miként oldották meg ezt a feladatot és csak ezután állj neki a tartalomgyártásnak!
- Ne finomkodj!
A TikTokon, akárcsak minden közösségi oldalon, nagyon kevés időd van arra, hogy megragadd a vásárlóid figyelmét. Egy unalmas, lassú kezdés után kevesen maradnak, a többség már egy villámgyors pöccintéssel görget is tovább a következő videóra. Ezért muszáj, már az első miliszekundumban lekötnöd a nézők figyelmét! Ennek jó módja lehet, ha egy olyan kérdéssel indítasz, amiben a közönséged magára ismer. Ezt követően pedig térj is rá a lényegre, hiszen a felesleges szócséplést senki sem fogja végighallgatni.
- Legyél vicces vagy legyél szakmai - de ne mindkettő!
A TikTok használatakor minden cégnek el kell döntenie, hogy hivatalos vagy vicces hangnemben szeretne kommunikálni. Ne próbáld meg egyszerre mindkettőt! Ugyanis a nézők számára is kínos lesz az, ha szinte vért izzadva próbálsz kierőltetni magadból egy poént, miközben egyáltalán nem illik bele a kontextusba. Gondold végig, hogy melyik lenne az eredményesebb számodra és azt a stílust válaszd! Természetesen, ez nem jelenti azt, hogy néha nem lehet megtörni a komolyságot egy kis humorral, vagy éppen fordítva. Csupán ügyelj arra, hogy ne csapongj és konzisztens maradj!
- Rakj "trending" zenét!
A platform algoritmusa nagyobb valószínűséggel jeleníti meg a videódat, ha az olyan zenét tartalmaz, ami jelenleg virális, azaz a felkapottak közé tartozik. Ebből adódóan érdemes mindig egy ilyen dalt adnod a tartalmaidhoz, még akkor is, ha a hangerőt le kell venned, mert a beszélgetés a lényeg.
- Építs be „fun fact”-eket!
Az emberek szeretnek tanulni, amennyiben ez nem kerül sok időbe, és nem túl bonyolult! Ennek megfelelően érdemes izgalmas tényeket vagy történeteket beleszőnöd a videódba. Ezekkel az apróságokkal nem csak a nézők agyának fogaskerekeit, hanem az érdeklődésüket is beindíthatod! Néhány elejtett morzsa után még többet akarnak majd tudni, így, akárcsak Jancsi és Juliska, "elvezetheted" őket a többi tartalmadhoz.
5+1. Maradj ember!
A legutolsó és egyben legfontosabb tippünk, hogy ne felejts el embernek maradni! Nem kell mindent véresen komolyan venned és nem muszáj minden tartalmadból sütnie a hibátlan felkészültségnek és az órákon át tartó tervezésnek! Nyugodtan legyél néha spontán, hiszen, ha megtaláltad annak a módját, hogy szórakoztató, vonzó és/vagy hasznos legyél, akkor TikTokon garantáltan megtalálod a közönséged!
Röviden tehát, akárcsak minden social media felületen, az a legfontosabb, hogy tudatos légy! Állíts fel célokat, gondold végig milyen tartalmakat akarsz, találd meg a stílusodat, gyárts izgalmas videókat és a célközönséged imádni fog! Ha mindezeket figyelembe veszed, mielőtt belevágnál a TikTok marketing kiépítésébe, akkor nem lesz lehetetlen meghódítanod ezt a platformot sem!